Jag älskar att gå på säljkurser. Alltid lär man sig något nytt.
Häromdagen var det en kväll för talare. Många bra tips fick vi gick tex:
- Se dig inte som den yrkesman/kvinna som du är, utan se dig som en marknadsförare som gör något, i en talares fall: TALAR!
- Ska du sälja under en föreläsning gör det i början eller i mitten. Säg tex: Nu har vi så kort tid på oss, men allt detta står utförligt i min bok alt vill du fördjupa dig med i detta ämne så finns det ett program som går i december etc. Då blir det bara omtänksamt. I slutet blir det alltid säljigt.
- Be alla VD:ar att resa sig i publiken, beröm dem tex ”jag vet att ni alla gör ett strålande jobb och ni som är här visar dessutom hur viktigt det är att trots en full agenda sätta av tid för att …” och ge dem en applåd. Om man vill kan man här även erbjuda något lämpligt
- Ju mer du ger, ju transparent du är, ju mer du inser att publiken inte behöver gilla dig, ju lyckligare kommer du att bli och ju mera kommer du att tjäna!
- Låt alltid högste chefen introducera dig. Då lånar du ehtos från hen.
- Ha stenkoll på vem din målgrupp är och vad deras feta problem är. Skapa sen en lösning för att lösa dem.
- Kom ihåg att den kanal du bedöms på är din Linkedin sida och din websida!! Linkedin skapar tillit och det är det kunden söker. Din websida vet de att det är du som har skapat och allt är tillrättalagt
- Skriv en bok, använd blädderblock varför? Det är något fysiskt som låter!! Det skapar mer expertkänsla än allt elektroniskt!
Thank you @mike Handcock and @Landu Jac for all the knowledge!